Petak 13.

Standard

Uvek kada negde vidim ili mi neko spomene petak 13-i ja pomislim na čoveka sa belom maskom koji se sprema da ubije gomilu ljudi na neki odvratan način. To ili možda kako u osnovnoj nikad nisam imala ništa crveno kad se desilo da su se taj broj i dan potrefili zajedno.

NIkad ovaj datum nije imao neko preterano značenje za mene, uvek je to bilo jedan od sjajnih dana za gledanje horor filmova. Iako su mi često bili dosadni ti filmovi imali su tu neku svoju čar i ponekad bi prošlo kroz moj dvd.

Pošto u meni ima malo skeptizma i cela ta zbrka oko petka 13.  je  glupa, ali ima dosta njih koji veruju u celi taj mit o  petku 13.  Prva neka teorija o ovom mitu potiče negde iz Norveške gde su 12 bogova imali večeru, i na tu večeru je upao 13-i nepozvani gost, zao i pokvaren Loki. Koji je ubio boga veselja i tad je svetom zavladala tama, što je dovelo do toga da broj 13 smatra nesrećnim. Takođe, i iz hrišćanstva gde je 13 apostol izdao Isusa, koji je razapet u petak.

Danas postoji i strah ovog datuma koji se naziva paraskavedekatriafobija, najpoznatija osoba koja je patila od ovog straha je  američki predsednik Ruzvelt i koji nikad nije putovao na ovaj datum, ni nikad za stolom ne bi ugostio 13 gosta.

Ono što mi se čini jos udarenijim je da mnoge bolnice nemaju sobu sa brojem 13, neke zgrade ni taj sprat, a ni aerodromi nisu imuni pa katkad izostave Izlaz 13.

Ove godine je petak 13. bio već u januaru i biće još jednom u julu.

A sad, evo jedan pesma kako bi nam dan ulepšala!

5 thoughts on “Petak 13.

  1. Vidiš, ta tvoja prva asocijacija ima i istorijsku potkerpu. 13. oktobra 1307. (petak), francuski kralj Filip IV, naredio je hapšenje i pokolj jedne grupe Templara. Svi do jednog su najpre bili mučeni, a potom spaljeni na lomači. Eto ti čoveka, doduše ne sa belom maskom nego sa krunom, koji na najstrišnije moguće načine ubija mnogo ljudi. Postoji verovanje da su koreni sujeverja u vezi sa petkom 13., povezani sa ovim događajem.
    Što se mene tiče, dan kao i svaki drugi. Pupupu😉

  2. Manje je poznato da je petak 13. nesrećan dan samo u anglosaksonskim zemljama. U Italiji, baksuzan dan je petak 17. , dok je u Španiji, Grčkoj i Južoj Americi baksuzan utorak 13.

Leave a Reply

