Fake or Real

Standard

Dosadan razgovor. Koliko često se to desi? Nađe se uvek neka osoba koja će da smori boga u vama pričajući vam o nekoj temi koja vas ni malo ne interesuje, ali dal’ iz poštovanja, ljubaznosti ili već nekog trećeg i četvrtog razloga osmeh vam je na licu i klimate glavom. Meni se to nebrojano puta desilo i uvek mi je isto ponašanje, slično onom kad se stavlja LOL,  a ništa nije smešno. Toliko mi je to prešlo u naviku da sam uhvatila samu sebe da to isto radim i u video chatu, iako njega barem lako mogu isključiti.

Mnogi komunikolozi pomoću nekih pravila za neverbalnu komunikaciju mogu videti kad je osmeh lažan ili iskren. Lažni osmeh nema pravu snagu, javlja se ili suviše brzo ili suviše sporo, ne traje koliko treba i veoma često je ukočen, zatim može se smatrati asimetričnim ili tj. iskrivljenim gde se podigne jedna strana usana, a što je donekle najvažnije ne utiče na ostale delove lica u onom stepenu u kojem to radi iskren osmeh.

Iskren, pravi osmeh ima snaku koja se penje postepeno, a i tako smanjuje. Simetričan je, sa razvučenim i podignutim usnama na oba ugla. Kod iskrenog osmeha javljaju se u spoljnim delovima očiju zrakaste bore, ispod očiju se stvaraju kesice, a obrve se malo spuštaju.

Naravno, uvek postoje izuzeci u svemu ovome, ali možda ne i za kompjutersko prepoznavanje.

Naučnici MIT-a  su kreirali algoritam koji prema više različitih parametara može prepoznati jesu li naši facijalni izrazi kojima izražavamo veselje, frustraciju, strah ili prezir, stvarno iskreni, ili su samo “dobro nameštene face. Prva namera im je bila pomoć pri komunikaciji s autističnim osobama, kako bi njihovi izrazi lica pokazali njihovo raspoloženje i tako pomogli njihovim najbližima da im udovolje i njihovim potrebama.

12 thoughts on “Fake or Real

  1. U istom sam sosu isuviše često… E, sada kada si ti to lepo objasnila, biću u duplom sosu… Šta ako onaj preko puta ume da prepozna koliko se lažno smeškam…? Hm… Nemam pojma, ali ne umem da kažem sagovorniku da mi tema nije interesantna, osim ako mi to nije neko jako jako blizak…

  2. Divno je što si potegla ovu temu, ne mora da postoji kamerica da bi čovek rekao da ga tema ne interesuje, pa čak lepo i prekinuo kuckanje jer ga smara. Doživela sam to i još ću.
    Ništa novo. Što se tiče specijalista za osmeh, pa neko ima krivu usnu i ovako kako bi je ispravio prilikom osmeha.
    Mogu da navedem još hiljadu primera gde tako priznati stručnjaci omanu i naprave ti pakao od života, šta je jedan “lažni osmeh” u odnosu na to.
    Ne vidim ništa strašno da neko nekoga smara a da ovaj osmehom izdržava smarača, apsurd.
    Nema nameštenih osmeha osim ako je to nešto gde je valjda kurtoazno osmehnuti se.
    A ovo što si ti iznela, je zaista uz svo poštovanje i izvinjenje apsurd nad apsurdima, pogotovo od vajnih istraživača osmeha.
    Volela bih da se bave kako pomoći ljudima, koji zaista trebaju pomoć, a ne da li su se lažno osmehivali ili nisu dok ih je neko smarao, dobra tema da bi povukla neku drugu..
    nekom bliskom je najlakše reči da te smara, pogrešna tumačenja, dovode do mnogih zabluda pa i do mnogih raskida prijateljstava…

    • Ne znam, ja to ne mogu.. Pogotovo kad mi komšika od preko puta prepričava po stoti put objašnjava kako je zasadila luk ili kupus, što mene ali nimalo ne interesuje ali kako da to prekinem..? Jednostavnije je klimati glavom i osmehnuti se s vremena na vreme.

      • Pa ne mogu ja da te učim kako ćeš se ti smeškati, ja se niti smeškam niti slušam komšike niti me interesuje ko je sadio luk.
        Mene lično interesuje samo moj lični život, a nebitni ljudi mi samo oduzimaju energiju koje nemam previše, pa je uzaludno ne trošim.
        Sem ako komšika nije prenosni smisao.
        Pozdrav

  3. Keyhey, odličan post. Jedna od smernica za prepoznavanje pravog i lažnog osmeha je predeo oko očiju. Stani ispred ogledala i vežbaj osmeh i videćeš da ti se predo oko očiju neće naborati. Kada te nešto zaista nasmeje ili se zaista obraduješ i taj deo lica učestvuje u osmehu.
    Važno je reći da nije svaki lažan osmeh “pokvaren osmeh”. Imajući u vidu tvoje godine, pristojno je da komšinici u godinama ne kažeš “ne davi”. To je tema koja nju interesuje, smatra da je u redu da to podeli s tobom i u redu je biti pristojan. To rade svi. To radimo svakodnevno. Laže svako ko kaže da nikada iz ljubaznosti ne namesti osmeh kad mu i nije do smeha. Kako odgovaramo na pitanje, postavljeno u prolazu, “kako si?” Uglavnom: “Dobro, hvala, ti?”. To činimo i kada imamo ružan dan. Podrazumeva se da nećemo oduzeti nekome sat vremena da bi mu zaista rekli kako smo u stvari.
    Pozdrav.

    • Hvala.🙂
      Naravno mada neće uvek svako priznati. Meni to nije to toliko problem kada je to neka osoba koju stvarno poštujem, ali desi se nekad da mi prekipi.

  4. Kakav si takav si – neko se rodi dosadan, neko zloban, neko dvoličan. Samo kada bi se izmislila tableta protiv licemerja sve bi bilo ok. Dobar tekst, dobra si i ti. Pozdrav!

  5. Pingback: Ретко или често, али добро! « Био-блог

Leave a Reply

