e-knjige vs. knjige

Standard

Kada sednete u omiljenu fotelju i uzmete omiljenu knjigu, da li otvarate početne stranice sa nestrpljenjem ili palite vaš Kindle ili tablet  i birate koju ćete knjigu da pročitate?

Za one koji ne znaju, Kindle je elektronski čitač knjiga i radi na vrlo jednostavnom principu. Odete na npr. Google Books i preuzmete knjigu koju želite u elektronskom formatu. Pored ovoga postoji i aplikacija za tablet koja može da se skine sa marketa besplatno. Kako ovi aparati postaju jeftiniji i dostupniji, diskusije  ljubitelja knjiga postaju sve više intezivnije dok su jedni za knjige u elektronskom formatu, a drugi za obične knjige.

Ja volim tehnologiju, obožavam je i koristim je svuda, bilo da je u gradu, na fakultetu ili kod kuće.  Ja koristim Twitter, na Facebook-u sam i na Linked in. Istražujem TumblrPinterest, koristila sam Glogster i Google Plus i još mnogo toga. Sve što ima veze sa tehnologijom, mene interesuje. I da, pročitala sam koju knjigu na aplikaciji za Kindle i jedino što mi se sviđa oko Kindla je što susreće moju viziju 21 veka. Knjiga koju hoću je istog trenutka u mojoj ruci kad je poželim. Činjenica da mogu da ponesem gomilu knjiga samnom kad putujem i da ne moram da otežam kofer zbog nekolicine knjiga. Nije nešto, ali je neka vrsta olakšanja na kraju dana kada sednem da se odmorim uz knjigu ne moram da ustanem dva-tri puta ako mi zatreba nešto sa mog kompjutera.

Ali evo onoga što me je zaista teralo da započnem ovu temu,  je to da kad držim e-knjigu u ruci to mi nije to to… Ne osećam se lepo. Čitanje je za mene uvek bilo romantizovano, onaj osećaj kad se sedne u omiljenu fotelju i uzmem omiljenu knjigu koja ima svoj neki neobičan miras. Da li je to miris biblioteke ili miris starosti, uvek mi je lepše kada je u pitanju neka stara knjiga za koju znam da ima svoju prošlost. Čak i nova knjiga ima svoj miris, onaj miris što označava sveže sa štampanja. Takođe, e-knjige ne sakupljaju vizuelne uspomene, kao npr. mrlja od čokolade na jednoj od mojih omiljenih knjiga koju sam ostavila čitajući posle jednog od najsrećnijih momenata u mom životu. E-knjiga nema oštećenja koja ukazuju na to koliko volim tu knjigu i da sam je čitala ponovo i ponovo.

Ali pre svega, elektronske knjige ne sadrže uspomene kao što to rade knjige koje su na mojoj polici. One sadrže uspomene knjiga koje su mi bile omiljene u detinjstvu, knjige koje sam dobijala kao dragi poklon za rođendane,knjige koje sam otkrivala kad sam putovala, kao i neke knjige koje sam dobila od babe i dede koje su bile godinama u mojom porodici.

Moja ljubav prema čitanju me definiše, ali kada je u pitanju elektronski format knjige ili obična, staromodna knjiga, uvek sam na ovoj drugoj strani.

13 thoughts on “e-knjige vs. knjige

  1. Jako zanimljiv tekst… Samo… Nestaćeš ti, nestaću ja, vrlo brzo (vreme je zaista relativno) nestaće svi koji vole mrlju, korice, i taj ”šmek” listova, stranica ili čega već… Ostaće samo tehnologija… To i nije tako strašno, samo… Nešto cokćem jezikom i razmišljam… Tolikim autorima Vuk je ”skinuo” autorska prava kada se poslednji put desio ovaj vid ”(r)evolicije”, kada su reči sa gusala skinute na papir… Sledeći ima šansu da bude globalni Vuk…🙂

    • Nažalost tako je to.. Nije da ne volim promene, šta više mislim da su potrebne ali žalosno je šta sve može da se izgubi pri jednoj promeni.
      Za knjige mi preostaje samo nada, nada da neće da se izgube i budu deo priče nekog starca.. Pričali su i za pozorište da će nestati sa pojavom fima i nije, možda tako bude i sa knjigama..

  2. Artija je zakon.
    Ima tu i neka fleka od piva na koricama, a i obavezne su “uši”.
    Ee, te uši, to nije ono “tu sam stao”.
    To je Bogami nešto važno!
    p.s.
    Super mi je ovaj tvoj post.

  3. Nemam nista protiv e-knjiga, a kamoli protiv obicnih knjiga. Volim kad ljudi citaju, bilo da je knjiga iz biblioteke, sa nekog sajta ili iz knjizare – vazno je da ipak ljudi na kraju zele da procitaju nesto sto ih zanima a da pritom imaju vise nacina da to ostvare. Neko bira lakse, neko teze nacine, ali to je vec do licnosti osobe kako ce doci do knjige. Naravno da vise volim obicne knjige iz X razloga, ali skroz je u redu i elektronska knjiga – narocito u nasoj zemlji gde na svakom cosku mozes da cujes ‘nikad ne bih dala/dao pare za knjigu”.🙂 Kako onda mozes nekome da zameris sto cita e-knjiga? :)) Malo sale nije na odmet. Dobar clanak.

  4. Pingback: Библиотека за понети « Био-блог

Leave a Reply

