Senzacionalizam vodi, a mi pratimo

Standard

Davno je bilo to vreme kada je štampa zavisila od tiraža, ona danas pored ostalih medija u potpunosti zavisi od oglašivača. Novinari koji su se nekad borili za etička prava, istinu, upozoravanje na nepravilnosti u društvu, kao i njihov udeo u borbi protiv kriminala je sve manje. Danas kad se kaže da je neko novinar, obično se zamišlja neki boem koji je upravo izašao iz kafane sa novom turom tračeva i to zato što se svaki dan povećavaju teme koje jure za senzacionalizmom.

Koga krivimo toliku veliku zastupljenost senzacionalizma? Novinare? Svi smo mi ljudi od krvi i mesa, pa tako da i novinari koji kao i svaki drugi ljudi rade za svoju platu. Iako svaki dan svesni da komercijalizacija medija ruši etičke standarde koji u svakom novinaru izgrađene, ali opet ne mogu da se odupru. Ne mogu da izađu iz tog ciklusa jer je danas posle svakodnevnih ubistva, pljački, loše ekonomije, još gore politike, publika traži utehu u vestima koje imaju zabavnu notu, serije na tv-u koje nemaju nikakvu sličnost sa njihovim životima, kao i štampu koja je celo svoje izdanje posvetila nečijem celulitu, ljubavnom životu starleta i njihovim zadnjim skandalom.

Nekada se reč ”tabloid” koristila za novine koje su bile upola manje cene od ostalih, danas uključujući nisku cenu oni pokušavaju da osvoje masu sa svojim šarenim naslovima, šokatnim pričama i dok su nekad samo postojala tabloidna štampa, ono se sve više širi. Sada postoje i tabloidne televizije i Internet stranice koje su isključivo posvećene senzacionalizmu.

Neprilične fotografije uz neki ”sočan” komentar su bile pojava samo pojedini tabloida dok se danas to može naći i u polutabloidnoj štampi, kao i iskrivljene infomacije koje su nastale iz nekog prolaznog trača, završavaju na naslovnim stranicama. Sve postaje komplikovanije kada se uključi i govor mržnje i nepoštovanje zakona. Naslovi koji krše zakonsku obavezu poštovanja pretpostavke nevinosti, klevete, zabranu vređanja, pa se može naći primeri kao što su: ”Drž’ ga”, ”Monstrum”, ”Lopovi”, i sl.

Znam da ne otkrivam toplu vodu ovime, i ne želim da ovim tekstom nekog ubeđujem u nešto, ali mi je dosadilo da viđam kako tekstovi kvalitetnih novinara postaju senzacionalistički i da se idoli koji su me nekad inspirisali da napišem nešto i da se uopšte bavim novinarstvom  su izjednačeni sa onima koji jedva čekaju da čuju neki sočan trač kako bi im to bila naslovna strana.

4 thoughts on “Senzacionalizam vodi, a mi pratimo

  1. Pingback: Зимске и морске приче « Био-блог

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s